miercuri, 8 februarie 2017

Eu și cartea

Motto: S-adunăm doar fapte bune / Și din cărți - înțelepciune!
... Cartea fiind dascălul care nu doarme niciodată când îl întrebăm... (Erasmus)
Datorită cărții, micul cititor, se întâlnește cu alți oameni, alte personaje și rămâne cu impresii durabile.
Cartea pentru copii continuă în permanență să formeze sensibilitatea, visele, conștiințele și mentalitatea copiilor, le propune modele pentru toată viața.
Centrul Academic Internațional Eminescu, vine mereu în fața cititorului cu noutăți editoriale, cu noi apariții, cărți pentru copii, povești inspirate și pline de învățăminte.
Astăzi, am vrea să vă punem la dispoziție următoarea cărțulie de Scripa Tatiana Pentru tine, Copilaș, Ziceri despre-un Motănaș. Este o cărțulie ce a ieșit de sub teascul tiparului la Chișinău în 2015 și este de formatul A4, care conține 48 de pagini. Nu e mare în volum, e mare în informația pe care o deține.
În această cărțulie, găsim poezii despre Motănelul Dorodont și perepețiile sale. Corespunde vârstei de 4 ani, dar și celor mai măricei le va fi interesant să o citească și să descopere multe lucruri interesante și utile.
Prin ce se deosebește cartea dată de restul, este faptul că fiecare pagină este urmată de un proverb, ce are scop informativ și educativ. Cartea este plină și de imagini viu colorate și atrăgătoare. Aceste imagini dau frâu liber imaginației și în felul acesta este mai ușor de perceput și asimilat informația. Ilustrațiile sunt de Viorica Didic.
Cât despre poezii, se poate spune că sunt vesele, interesante, informative și de știați-că. Prin ele micul cititor învață, descoperă lumea, crește. Sunt poezii care îl fac pe copil să înțeleagă ce e bine și ce nu, să facă diferența.
"Prietene, sunt Motănelul Dorodont. Am venit în această carte să-ți destăinui câteva secrete pe care le-am învățat când eram ca tine. Ele m-au ajutat să cresc mare și voinic. Împart cu drag această experiență. Îmi doresc ca Tu și ceilalți copii să fiți inteligenți, prietenoși, creativi, să creșteți personalități pozitive și responsabile. Acestea sunt dorințele prietenelor mei - Pisicuța Pufica, Motănelul Zbânțu, Pisicul Fluturel, Pisicul TaNu, Pisicul Titirez, Cioara Albă, care îți aduc, pentru această carte, povețe și impresii adunate din toată lumea.
Dragi părinți!
Am cules pentru Dumneavoastră bijuterii verbale auzite de la copii. Sper ca acestea să vă fie de folos atât în comunicare, cât și pentru a înțelege sufletul micilor mei prieteni. Astfel, vom construi o copilărie fericită. Fie ca Universul să ne ajute în faptele noastre bune! Dorodont"
Iar pentru a vă trezi la maxim curiozitatea și dorința de a o frunzări, vă propunem mici fragmente din cărțulie:
"Ziceri alese de la lume culese.
Copilul este cea mai curioasă ființă. El descoperă și învață în fiecare zi - Ajută-mă! Astfel voi putea învăța lucruri bune.
 Începutul nu semnifică sfârșitul. Motivația încununează succesul. Ajută-mă! Aceasta îmi oferă încredere în viitor. Copilul este oglinda părintelui. - Mami! Tati! Eu vă urmez exemplul. Cartea este prietenul fidel al copiilor. - Dragi părinți! Vreau să cunosc realitatea în toate aspectele ei. Citiți-mi în fiecare zi. Înțelepciunea se capătă învățând și dn greșelile altuia. - Dragă părinte! Ajută-mă să capăt experiență. Nu mă pedepsi. Astfel voi crește o personalitate armonioasă și puternică....
Copiii au nevoie de încurajare, de îndrumare și ghidare. - Dragă părinte! Am nevoie de sprijinul tău la fiecare etapă a vieții mele!
Jocul este învățare și învățarea este jocul - Joacă-te cu mine! Prin joc învăț ușor și memorez repede."
Și tot așa, la fiecare pagină întâlnim zicale care ne fac să ne gândim, să înțelegem rostul acestei vieți. La sfârșitul fiecărei poezii, este dicționar, adica cuvintele mai puțin cunoscute sunt explicate. Tot aici autorul întreabă pe cititor referitor de poezie, ce crede, ce impresii și-a creat, părerile. Spre exemplu în următoarea poezie:
Cartea este adevărata moștenire a omului.
- Citește împreună cu mine! Astfel voi crește inteligent și puternic.

Dicționarul
Un copil inteligent
Mi-a șoptit să fiu prudent - 
În copac e-o veveriță,
Are nuci, o pușculiță!
- Dacă-ncolo te aburci,
O să-ți cadă multe nuci
Drept pe cap și faci... năluci!
De nu crezi, iubite frate,
Informația e-n carte,
Care te îmbogățește,
De-o citești, ești ca un pește -
Cel ce-noată într-o mare
Și se simte brav și tare.
Și mai are ea un har,
Pentru că-i... dicționar -
Îți explică și te-nvață,
Tot ce e util în viață.

Ia să-mi spui acum, copile,
Ce e cartea pentru tine?
Sperăm că v-am intrigat, v-am trezit curiozitatea și vă așteptăm la biblioteca noastră să savurați din plin  această carte.
D.Ț.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu