marți, 4 noiembrie 2014

1001 IDEI PENTRU O EDUCAŢIE DE CALITATE

Educaţia este o cultură a caracterului, o obişnuinţă contra naturii, dar şi singura care-i distinge pe oameni. Este o artă, care face să treacă conştientul în subconştient, este un fapt al şcolii, şi al unei virtuţi, pe care o porţi cu tine.


Sistemul educativ din Moldova în prezent are ca obiectiv, nu doar să implanteze valori morale şi culturale, dar şi să schimbe atitudini, comportamente, mentalităţi. Petru toţi cei care contribuie la creşterea, îngrijirea şi dezvoltarea copiilor: părinţi, educatori, cadre didactice, vă propunem câteva ghiduri în domeniul educaţiei, care vă vor orienta acţiunile dumnevoastră în scopul sprijinirii şi stimulării învăţării, dezvoltării normale şi depline a copiilor!

Vrânceanu, M. 1001 idei pentru o educaţie timpurie de calitate/ Centrul educaţional Pro Didactica. - Ed. a 2 -a. - Chişinău: S.n., 2013 Tipografia - Sirius SRL. - 170 p.

Pe paginile acestui ghid ve-ţi găsi răspunsuri pentru dilemele cu care vă confruntaţi în proiectarea activităţilor pe centre, idei privind etapele - cheie în evoluţia copilului, cerinţe psihopedagogice faţă de elaborarea,selectarea şi adaptarea materialelor didactice, adevăruri universale despre joc şi jucărie, sugestii pentru perfecţionarea cadrelor didactice, reflecţii asupra colaborării grădiniţă - familie - comunitate, prin acestea înţelegându-se o bună comunicare între noi - cei responsabili de dezvoltarea armonioasă a copiilor.




Vrânceanu, M. / Pelivan, V. Incluziunea socio - educaţională a copiilor cu dizabilităţi în instituţia preşcolară / Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova. - Ed. a 2 -a. - Chişinău: S.n, 2013 Tipografia - Sirius SRL. - 300 p.

Ghidul Incluziunea socio - educaţională a copiilor cu dizabilităţi în instituţia preşcolară reprezintă un instrument operaţional care va facilita activitatea cadrelor didactice şi manageriale, a specialiştilor din serviciu de asistenţă specializată şi a părinţilor. Acesta reprezintă un set de explicaţii, recomandări şi aplicaţii practice care vor deveni o sursă de informaţii relevante privind procesul socio - educaţional inclusiv: crearea unui mediu de acceptare, ajustarea strategiilor din curriculum la nevoile copiilor cu cerinţe educative speciale, elaborarea planurilor de intervenţie indivitualizată, etc.



Standarte de învăţare şi dezvoltare pentru copilul de la naştere până la 7 ani: Standarte profesionale naţionale pentru cadrele didactice din instituţiile de educaţie timpurie / Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova. - Ed. a 2 -a. - Chişinău: S.n., 2013 Tipografia -
Sirius SRL. - 170 p.



 Acest ghid vă propune să faceţi cunoştinţă cu actualele standarte de învăţare şi dezvoltare a copiilor de la naştere până la 7 ani, acestea reprezentând aşteptările privind ceea ce ar trebui să ştie să poată să facă la această vârstă. În cadrul acestui ghid ve-ţi găsi şi standartele profesionale naţionale ale cadrelor didactice din instituţiile de educare timpurie. Standartele profesionale reprezentând pentru cadrele didactice un sistem de referinţă în evaluarea propriilor lor competenţe. 



Vă aşteptăm la CENTRUL ACADEMIC EMINESCU să consultaţi aceste ghiduri, care vă vor ajuta să fiţi alături de copilul dumnevoastră!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu