marți, 5 februarie 2013

Pe înţelesul copiilor...

De data aceasta Centrul Academic Internaţional Eminescu vine în întâmpinarea copiilor cu o serie de cărţi care la sigur o să fie pe placul cititorilor.
Editura Cartier ne propune spre lecturare şase cărţulii extraordinare. Iată care sunt:
 Evul Mediu pe înţelesul copiilor de Jacques Le Goff "Aş spune că dacă Evul Mediu nu este perioada aurită pe care şi-au închipuit-o unii romantici, el nu este, în ciuda punctelor sale slabe şi a aspectelor care ne repugnă, nici epoca obscurantistă a cărei imagine au încercat să o răspândească umaniştii şi iluminiştii. Trebuie să-l privim pe ansamblu. Există cu siguranţă un Ev Mediu "întunecat" (...). În acelaşi timp, există şi imaginea unui Ev Mediu "frumos", iar ea este prezentă în fascinaţia copiilor, în special în faţa cavalerilor, a fortăreţelor, a catedralelor, a artei romane şi a artei gotice, a culorii şi a sărbătorilor..."
Rasismul pe înţelesul fiicei mele  urmat de "Năvala urii" de  Tahar Ben Jelloun "Un copil este curios. El pune multe întrebări şi aşteaptă răspunsuri precise şi convingătoare. Nu-i de glumă cu întrebările unui copil. Când a venit cu mine la o manifestaţie împotriva proiectului de lege privind imigraţia, fiica mea mi-a pus întrebări despre rasism. Am vorbit mult. Mai bine decât oricine altcineva, copiii pot să înţeleagă că nu ne naştem, ci devenim rasişti. Această carte, care încearcă să răspundă la întrebările fiicei mele, se adresează copiilor care încă nu au prejudecăţi şi care vor să înţeleagă. Iar adulţilor care o vor citi eu sper că le va fi de folos ca să le răspundă copiilor lor la întrebări mult mai încuietoare decât s-ar aştepta ei."
Dumnezeu pe înţelesul nepoţilor mei de Jacques Duquesne "Creaţia lumii este altceva, cu totul altceva. Ea este pe cale de a se face. Ea nu este terminată. Dumnezeu încă mai lucrează în lume, în univers, pentru a continua creaţia. Noi vorbeam adineauri despre trecerea de la dezordine la organizare. Procesul continuă. Şi aceasta datorită colaborării lui Dumnezeu cu oamenii. În religiile evreiască şi creştină, asta se cheamă Legământ: Dumnezeu şi oamenii fac alianţă pentru a îmbunătăţi lumea."
Religiile pe înţelesul fiicei mele de Roger-Pol Droit "Când fiica mea a împlinit treisprezece ani, mi-am dat seama că ea nu a avut parte deloc de educaţie religioasă. Am fost surprins de punctele de reper care îi lipseau: Biblia, Dumnezeu, Coranul, semnificaţia sacrului... Nimeni nu îi vorbise cu claritate despre unitatea şi diversitatea religiilor. Totuşi este indispensabil să ai, în legătură cu aceste probleme, puncte de reper. În toate ţările se învecinează, acum, oameni de credinţe diferite, care trebuie să înveţe să se cunoască. Religiile sunt un element esenţial al experienţei umane. Dacă nu le vorbim copiilor noştri despre aceasta, comori ale omenirii riscă să le scape."
Dragostea pe înţelesul copiilor noştri de Nicole Bacharan, Dominique Simonnet "Nevoie de dragoste, plăcerea de a iubi, suferinţă din dragoste... Dragostea şi iar dragostea, mereu şi mereu... În fapt, singurul lucru care ne interesează, nu-i aşa? Cum să te "regăseşti" în iubire, la vârsta la care începe totul? Cum ştii dacă iubeşti ori dacă eşti iubit?  Putem face distincţia între dorinţă, prietenie, afecţiune, pasiune poate? Să mai credem încă în marea dragoste? Să facem dragoste fără să iubim? Să iubim fără a simţi dorinţă? De-a lungul unor conversaţii animate, un bărbat şi o femeie se expun tirului de întrebări provocatoare ale unor adolescenţi. Fără ocolişuri, fără disimulări, Nicole Bacharan şi Dominique Simonnet ne îndrumă pe "calea" acestei adevărate  comori: libertatea de a iubi."
Filosofia pe înţelesul fiicei mele de Roger-Pol Droit "A face filosofie nu înseamnă pur şi simplu a gândi, a avea idei. Înseamnă a începe să observi propriile tale idei ca şi cum le-ai privi dintr-o parte, ca şi cum ai vrea să-ţi faci curăţenie în cap"

Sperăm că v-am trezit curiozitatea şi că ne veţi vizita pentru a face cunoştinţă cu aceste minunate cărţulii...
LECTURĂ PLĂCUTĂ!!!
Diana Țurcanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu