vineri, 4 iulie 2014

De la lectură la creaţie...

Ceea ce vom semăna în sufletele copiilor, aceea vom culege la urmă. Caracterul moral este un mărgăritar preţios, care străluceşte ca un diamant, oriunde s-ar afla: într-o căsuţă modestă ori într-un palat, luminează, clădeşte, răspândeşte bunătate în jurul său.
          
      Misiunea celor maturi este să educe copiii în spiritul dreptăţii, bunătăţii, dar şi să le dezvolte dragostea de frumos. Însă cine poate fi cea mai bună călăuză în astfel de misiune importantă de a creşte o societate sănătoasă din punct de vedere moral şi spiritual, decât CARTEA? De aceea, noi bibliotecarele de la CAIE, ne-am mobilizat şi am plecat la Grădiniţa nr.40, ca să-i facem pe micuţi prieteni cu cartea. Copiilor li sau prezentat cărţuliile Blăniţa lui Aricuş de Marcela Mardare, Ghiduşel în ţara vieţuitoarelor şi Poveşti adevărate, editate de Editura Epigraf. 
       D-na Bobotrîn Olesea le-a citit copiilor povestea Blăniţa lui Aricuş, şi diferite curiozităţi din lumea animalelor. Copiii au rămas încântaţi de personajul principal al poveştii Aricuş, un arici foarte ghiduş şi isteţ, de aceia am hotărât să modelăm împreună cu ei proprii noştri aricei, din plastelină şi spagheti. Copiii au fost  foarte receptivi şi s-au apucat imediat de modelat aricei de diferite culori şi dimensiuni, foarte drăgălaşi. Micuţii ne-au mulţumit pentru această oră de creaţie şi sunt în aştepatarea altor activităţi interesante...


PS: Vă mai comunicăm că cartea aceasta a fost lansată la Centrul Academic Eminescu. Autoarea d-na Marcela  Mardare le-a povestit celor prezenţi în sală despre cum a apărut această carte. Nu ne rămâne decât să-i mulţumim, d-nei Marcela  Mardare pentru această minunată cărţulie.

Publicat de Fărîmă M.

Un comentariu:

  1. Sunt mamica unui copilas, care mi-a spus ca azi au modelat la gradinita impreuna cu bibliotecara de la Centrul Eminescu si el doreste cartea despre aricei. Am venit spre seara si am trecut pe la biblioteca să ma interesey despre ce carte mi-a povestit baiatul. Am aflat mai multe: ca pot sa-mi vad baiatul chir cum a modelat aricei pe Blogul Ora povestilor. Sunt nespus de multumita pentru aceste eforturi de a le citi copiilor nostri ca sa cunoască multe despre tot ce ne inconjoara. am imprumutat sa citim cartea Blanita lui Aricel.suntem foarte bucurosi. Succese.

    RăspundețiȘtergere