marți, 28 iulie 2015

A fost odată...

Poveștile sunt cele care ne inspiră, ne dau o notă de imaginație, relaxare și un plus de învățăminte. Poveștile - e lumea copilăriei...
Vă propunem, dragi cititori o poveste care sper să vă placă. Lectură plăcută...

Poveste marocană     


FATA CEA ȘIREATĂ


       
A fost odată un om care avea o fată frumoasă, și vedea cum toți băieții erau fermecați de frumusețea ei. Într-o zi veniră doi băieți care erau rivali, se prezentară fetii și-i spuse: Am venit la  tine. Ea îi întreabă: Ce doriți voi? Iar ei răspunseră: Te iubim și am venit pentru tine. Tânăra fată se scoală și se duce la tatăl său și-i spune: Iată, doi tineri au venit la mine.
          Tatăl îi vede pe cei doi băieți și-i întreabă: Ce doriți voi, fiilor, de ați venit aici?
          Sântem rivali și am venit la fata ta, dorind s-o luăm în căsătorie. Tatăl ascultă și răspunse astfel: Mergeți să dormiți la voi acasă, în astă-noapte și întoarceți-vă mâine; veți vedea care din voi va avea pe fiica mea ca soție.
Băieții ascultară de aceste cuvinte și se înapoiară să doarmă la ei acasă. Dar dis-de-dimineață, a doua zi, se scoală, revin la tatăl tinerei și-i spun: Iată-ne! Și, precum ne-ai spus ieri, am venit acum la tine. Tatăl îi ascultă și le spune: Stați aici și așteptați-mă, că mă duc să cumpăr o bucată de stofă la târg. Cei doi tineri ascultară cuvintele tatălui și-l așteptară, iar acesta se ridică, luă banii și se duse la târg.
          Soseșe în locul unde se vindeau stofele și cumpără o bucată, apoi se întoarce acasă. Își cheamă fata și spune tinerilor: Fiilor, voi sânteți doi și eu nu am decât o singură fată. Căruia dintre voi trebuie s-o dau? Și pe care dintre voi trebuie să-l înlătur?
          Iată aici o stofă, o voi rupe în două și voi da câte o bucată fiecăruia. Acela care va termina primul o haină din această stofă, va fi soțul fiicei mele.
          Tinerii croiesc haina, se grăbesc s-o coasă, îmn timp ce tatăl fetei îi privea lucrând. Atunci el chemă pe fiica sa la locul unde se aflau pețitorii, și-i dă ață, spunându-i: Iată ață, înnoad-o și dă-o acestor tineri. Ea ascultă pe tatăl său, ia ața și se așează lângă ei. Dar fata era șireată, lucrul pe care nu-l știa nici tatăl său, nici tinerii. Ea singură știa pe care dintre tineri îl iubea. Tatăl se duse în casa lui și așteptă ca tinerii să coasă hainele, zicându-și: Cel ce vs termina primul va fi soțul fiicei mele.
          Fata începu să facă nod la ață și pețitorii își luară acele și începură să coasă. Dar fata era tare șireată. Ea înnoda fire foarte scurte pentru acela pe care-l iubea și fire lungi din cale-afară pentru cel pe care nu-l iubea. Iată însă că până la amiază tinerii n-au terminat de cusut. Ea continua să facă nod la ață și ei să lucreze în zor, iar pe înserate, tânărul care avea firul mai scurt termină cusutul, iar celălalt tânăr abia prididise să însăileze haina.
          Când tatăl fetei veni, spuse tinerilor: Ați cusut până scum și n-ați terminat hainele?
          Primul din ei se ridică și-i spune: Taică, iată, lucrul meu a fost terminat.
          Celălalt lăsă capul în jos, necăjit.
          Tatăl îi privi și le spuse: Dragi băieți, când ați venit amândoi să mi-o cereți pe singura mea fiică de nevastă, eu nu știam pe care să-l aleg; de aceea am adus bucata de stofă, am dat-o în două și am chemat-o pe fiica mea să vă facă nod la ață, iar vouă spunându-vă: Faceți aceste haine! Și ați început să lucrați. V-am mai spus: Acela care va termina primul va fi soțul fiicei mele.
Tatăl însă habar n-avea că fiica sa, când înnoda ața, alegea fire scurte pentru tânărul pe care-l iubea și fire lungi pentru cel pe care nu-l voia. Nu știa deci că fiica sa își alesese de fapt singură bărbatul.
          Tatăl gândise în felul următor: Dacă tânărul care a terminat mai repede de cusut va lua pe fiica mea, va lucra mai cu spor și va putea s-o hrănească. Iar cel care nu va termina lucrul, înseamnă că nu va munci cu hărnicie și deci nu va putea s-o hrănească. Iar cel care nu va termina lucrul, înseamnă că nu va munci cu hărnicie și deci nu va putea s-o hrănească pe nevasta lui. Cei doi tineri se ridicară. Unul rămase cu fata, iar altul plecă de unde venise, fără să bănuiască șiretenia tinerei.


Cules computerizat: D.Ț.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu