joi, 13 noiembrie 2014

Haideţi să citim poveşti...

Oare cui nu-i plac poveştile? Cele care îţi colorează ziua, îţi fac o bună dispoziţie şi te readuc în dulcea copilărie...
Haideţi să citim împreună azi o poveste bună, o poveste cu tâlc, după o fabulă de Jean de La Fontaine

LEUL şi ŞORICELUL

Într-o zi, Leul, ajuns la capătul răbdării, spuse:
- Chiar aş vrea să ştiu cine tot fură din proviziile mele - tocmai de la mine, regele pădurii! Jur că, dacă voi găsi hoţul, îl fac bucăţele!
Ei, da! Maiestatea Sa Leul era de-a dreptul supărat. Chiar în seara aceea, se ascunse după un colţ al cămării, aşteptându-şi victima, când văzu deodată ţâşnind un şoricel, care luă iute-iute o bucăţică de brânză.
- Stai pe loc! porunci Leul, cu glas tunător. Te-am prins, în sfârşit, asupra faptului! Vei avea sfârşitul pe care îl meriţi, hoţomanule!
   Şoricelul, care împietrise de frică, lăsă să-i cadă bucata de brânză şi zise:
- Mărite rege, te rog, nu mă pedepsi. E adevărat că am furat, dar îţi jur că nu se va mai întâmpla niciodată. Dacă îmi cruţi viaţa, îţi promit că voi sări şi eu în ajutorul tău şi-o să te salvez când vei fi la nevoie!
- Ha, ha, ha! izbucni în râs Leul. Ce să faci? Să-mi salvezi viaţa? Tu, mie? Dar nu vezi că eşti mic cât o musculiţă? Asta chiar că-i hazliu! Ei bine, te voi lăsa să pleci, pentru că îmi eşti simpatic, dar să nu te mai văd niciodată, ai înţeles?
   După câteva zile, în împrejurimi sosi circul. Stăpânii acestuia căutau lei pe care să-i dreseze pentru un număr extraordinar şi dădură chiar peste Leul nostru, pe care îl prinseră într-o plasă.
 - Iată-mă, am venit să te salvez! îi strigă şoricelul, dând fuga la el şi începând să roadă firele plasei.
    Nu după multă vreme, Leul era deja liber şi-şi privea, neîncrezător şi spăsit, salvatorul.
 - Ţi-am promis că într-o zi te voi ajuta, spuse Şoricelul. Şi promisiunea făcută e datorie curată! Adio, Leule!

Sper că va plăcut povestea şi că aţi făcut o concluzie bună.


Postat: D.Ţ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu